Európában az áruk továbbításának közel 70%-át közúton, gépjárművekkel végzik.

A különböző nemzeti baleseti statisztikák a rakomány elmozdulásából, helytelen rögzítéséből származó baleseteket általában nem tartalmazzák. Így főképpen az egyes balesetek szakértői vizsgálataiból lehet következtetni arra, hogy a tehergépkocsi balesetek mintegy 25 %- ban játszik a rakomány rögzítése és elhelyezése meghatározó szerepet.


A Nemzeti Közlekedési Hatóság által kiadott „B” kategóriára vonatkozó útmutató  a gépkocsi felépítéséről, a motorok működéséről és segédberendezéseikről, a villamos- és erőátviteli berendezésekről, a futóműről, a gépkocsi kormányzásáról, a fékberendezésekről, a gépkocsik üzemeltetéséről és a vezetést segítő rendszerekről. 



Becslések szerint a teherautókat érintő balesetek akár 25%-a is a rakomány nem megfelelő rögzítésére vezethető vissza. Rakományrögzítésre vonatkozó előírások számos tagállamban léteznek, de gyakran különböznek tartalmukban és tematikájukban, ezért a nemzetközi szállítók számára nagyon nehéz feladat tudomást szerezni arról, hogy a rakomány rögzítésére mely minimális követelmények vonatkoznak egy konkrét határon átnyúló szállítás esetében.